Striptekening

In de 3de klas hebben wij tijdens beeldende vorming de opdracht gekregen om een strip te maken. In deze strip moest je jezelf verwerken op A4 formaat. Ik wilde graag een strip ín mij verwerken, en heb dat dus ook gedaan. Dit heb ik gedaan door verschillende elementen, divers kleurgebruik en meerdere materialen in deze tekening te verwerken.
 
Eerst heb ik een schets gemaakt van een close-up van mijn gezicht. Vervolgens heb ik het gezicht verdeeld in verschillende vlakken, die ik later als richtlijn heb gebruikt voor de plaatsing van de materialen. De materialen die voor dit project zijn gebruikt, zijn: (ik meen) acrylverf, aquarelpotloden, vetkrijt, papier (in verschillende motieven en kleuren), servetten, krantenpapier, stiften en aluminiumfolie. Daarna ben ik bij het linker glas begonnen en ben ik vanuit die hoek verder gaan werken.
 
Ik wilde de tekening divers houden. Dit drukt de verschillende stijlen en soorten strips uit. Elk element in de tekening staat voor een eigen verhaal. Voorbeelden hiervan zijn het rechter glas dat lijkt op een onderwaterwereld, het linker glas dat pijn en verdriet uitdrukt en de fiets die midden op de weg is afgebeeld: Waar komt de fiets vandaan? En waar gaat de fiets naartoe? Op deze manier komen verschillende verhalen, dus verschillende strips, terug in de tekening. Deze verhalen maken wie je bent, vandaar het gezicht. Wat je hebt meegemaakt, maakt wie je bent: zowel in positieve als in negatieve zin.
 
 
~Esmée